Jshopping Cart

0
;
0.00 Грн

Історія автомобільного дзеркала

Сідаючи в автомобіль багато з нас навіть не замислюються, який шлях пройшло це досконале творіння людства, яке так спрощує нам життя. Але тут не все так просто. Кожна деталь має свою цікаву історію виникнення і вдосконалення. Наприклад, «очі автомобіля» - дзеркала. Хто перший запропонував використовувати цей елемент конструкції, без якого безпечний рух просто неможливо?


На сьогоднішній день існує кілька версій походження такого важливого в управлінні автомобілем пристрою, як дзеркало заднього виду. Безумовно, знаменитий автомобіль Rolls-Royce так само фігурує в цій історії, як і в багатьох інших, що стосуються автовиробництва. Є версія дуже романтична, пов'язана з першою жінкою Британії, яка сіла за кермо автомобіля. Звали її Дороті Левітт. Крім того, вона не просто водила автомобіль. Вона стала автогонщиця, і дуже успішною. Левітт часто перемагала зі значним відривом у часі всіх суперників-чоловіків, ніж та заслужила свою славу.


У 1906 році Дороті випускає книгу, яка є так званим керівництвом з водіння автомобіля для жінок. У ній королева автогонок рекомендує представницям прекрасної статі мати перед собою дзеркало і періодично поглядати, що відбувається позаду машини. І кілька років до того, як дзеркало заднього виду було офіційно встановлено на транспортні засоби, жінки - водії вже мали успішний досвід його використання.


Але є і більш офіційні версії, згідно з якими стверджується, що дзеркала заднього виду з'явилися тільки в 1911 році, коли проходили автомобільні гонки «Індіанаполіс 500». Один з учасників змагань на ім'я Рей Херрон змушений був самостійно контролювати і відслідковувати рух в гонці позаду себе, оскільки залишився без власного помічника-механіка. Він зрозумів, що можна для цього використовувати дзеркало, і закріпив його перед собою, відрегулювати при цьому достатній огляд. Цей винахід не залишилося без уваги громадськості. Крім того, винахідник отримав перемогу в змаганнях і отримав приз як гідного матеріальної винагороди. Через рік установка подібних пристроїв була поставлена ​​на потік.
На жаль, яким би корисним не було дане винахід, завжди знаходилися скептики, які ігнорували всі рекомендації по безпеці і не встановлювали на свої транспортні засоби дзеркала заднього виду. У 1955 році під час гонок в Ле-Мане сталася страшна трагедія, яка забрала життя кількох десятків людей. Фахівці зійшлися на думці, що якби гоночний автомобіль, який отримав удар зсади і привів до такої катастрофи був обладнаний дзеркалами огляду, то аварії вдалося б уникнути. Але організатори змагань не врахували рекомендації фахівців з безпеки, і їх самовпевненість призвела до таких страшних наслідків. Адже ця аварія має статус найзначнішою в історії автогонок.
Чи не станемо заперечувати і той факт, що сьогодні так само частою причиною ДТП є ігнорування водіями простих правил безпеки, які можна виконувати, використовуючи цей, здавалося б, простий автомобільний прилад.


У різних країнах світу дзеркала заднього виду встановлювалися з різною частотою. Мається на увазі, що до 50-х років 20-го століття конструкція була тільки на деяких транспортних засобах. А до нас дійшла тільки в середині 70-х років. Були різноманітні варіації установки, поки встановився найбільш оптимальний варіант, що дійшов до наших днів. Всі ми пам'ятаємо ще зі старих американських фільмів автомобілі з дзеркалами на передніх крилах. Це було не тільки дуже модно, але і зручно.


В наші дні автомобільна промисловість розвивається дуже стрімко. Безумовно, дзеркалам, як обладнання для забезпечення безпеки, відводиться окрема увага. Різноманітні дослідження і випробування дозволяють виробникам постійно вдосконалювати цей конструктивний елемент, щоб на виході отримати ідеальний пристрій, яке дозволить чітко «читати» дорожню обстановку при будь-яких умовах. Все це робиться для того, щоб керування автомобілем було абсолютно безпечним для всіх учасників руху, включаючи велосипедистів і пішоходів, які так часто не потрапляють в зону огляду дзеркал. Але з кожним днем ​​виробники роблять свої впевнені кроки до вдосконалення безпечної їзди!