Сідаючи в автомобіль багато з нас навіть не замислюються, який шлях пройшло це досконале творіння людства, яке так спрощує нам життя. Але тут не все так просто. Кожна деталь має свою цікаву історію виникнення і вдосконалення. Наприклад, «очі автомобіля» - дзеркала. Хто перший запропонував використовувати цей елемент конструкції, без якого безпечний рух просто неможливо?
На сьогоднішній день існує кілька версій походження такого важливого в управлінні автомобілем пристрою, як дзеркало заднього виду. Безумовно, знаменитий автомобіль Rolls-Royce так само фігурує в цій історії, як і в багатьох інших, що стосуються автовиробництва. Є версія дуже романтична, пов'язана з першою жінкою Британії, яка сіла за кермо автомобіля. Звали її Дороті Левітт. Крім того, вона не просто водила автомобіль. Вона стала автогонщиця, і дуже успішною. Левітт часто перемагала зі значним відривом у часі всіх суперників-чоловіків, ніж та заслужила свою славу.
У 1906 році Дороті випускає книгу, яка є так званим керівництвом з водіння автомобіля для жінок. У ній королева автогонок рекомендує представницям прекрасної статі мати перед собою дзеркало і періодично поглядати, що відбувається позаду машини. І кілька років до того, як дзеркало заднього виду було офіційно встановлено на транспортні засоби, жінки - водії вже мали успішний досвід його використання.
Але є і більш офіційні версії, згідно з якими стверджується, що дзеркала заднього виду з'явилися тільки в 1911 році, коли проходили автомобільні гонки «Індіанаполіс 500». Один з учасників змагань на ім'я Рей Херрон змушений був самостійно контролювати і відслідковувати рух в гонці позаду себе, оскільки залишився без власного помічника-механіка. Він зрозумів, що можна для цього використовувати дзеркало, і закріпив його перед собою, відрегулювати при цьому достатній огляд. Цей винахід не залишилося без уваги громадськості. Крім того, винахідник отримав перемогу в змаганнях і отримав приз як гідного матеріальної винагороди. Через рік установка подібних пристроїв була поставлена на потік.
На жаль, яким би корисним не було дане винахід, завжди знаходилися скептики, які ігнорували всі рекомендації по безпеці і не встановлювали на свої транспортні засоби дзеркала заднього виду. У 1955 році під час гонок в Ле-Мане сталася страшна трагедія, яка забрала життя кількох десятків людей. Фахівці зійшлися на думці, що якби гоночний автомобіль, який отримав удар зсади і привів до такої катастрофи був обладнаний дзеркалами огляду, то аварії вдалося б уникнути. Але організатори змагань не врахували рекомендації фахівців з безпеки, і їх самовпевненість призвела до таких страшних наслідків. Адже ця аварія має статус найзначнішою в історії автогонок.
Чи не станемо заперечувати і той факт, що сьогодні так само частою причиною ДТП є ігнорування водіями простих правил безпеки, які можна виконувати, використовуючи цей, здавалося б, простий автомобільний прилад.
У різних країнах світу дзеркала заднього виду встановлювалися з різною частотою. Мається на увазі, що до 50-х років 20-го століття конструкція була тільки на деяких транспортних засобах. А до нас дійшла тільки в середині 70-х років. Були різноманітні варіації установки, поки встановився найбільш оптимальний варіант, що дійшов до наших днів. Всі ми пам'ятаємо ще зі старих американських фільмів автомобілі з дзеркалами на передніх крилах. Це було не тільки дуже модно, але і зручно.
В наші дні автомобільна промисловість розвивається дуже стрімко. Безумовно, дзеркалам, як обладнання для забезпечення безпеки, відводиться окрема увага. Різноманітні дослідження і випробування дозволяють виробникам постійно вдосконалювати цей конструктивний елемент, щоб на виході отримати ідеальний пристрій, яке дозволить чітко «читати» дорожню обстановку при будь-яких умовах. Все це робиться для того, щоб керування автомобілем було абсолютно безпечним для всіх учасників руху, включаючи велосипедистів і пішоходів, які так часто не потрапляють в зону огляду дзеркал. Але з кожним днем виробники роблять свої впевнені кроки до вдосконалення безпечної їзди!