![]() |
: | 0 Грн |
Сучасні автомобілі комплектуються мінімум двома дзеркалами заднього виду. Однак світові розробки в області автомобілебудування свідчать про те, що незабаром замість дзеркал заднього виду машини будуть комплектуватися спеціальними відеокамерами. І японські розробники цього нововведення вже зробили гучні заяви з цього приводу
Японія - перша країна, де використання камер замість дзеркал в автомобілях санкціоновано на законодавчому рівні. Головним аргументом на користь цього рішення стало те, що дана технологія забезпечить більш високий рівень безпеки експлуатації автомобіля.
Як скоро відбудеться заміна
На відміну від Японії, інші країни - гіганти автомобільної промисловості не поспішають повністю переходити на відеокамери з моніторами замість дзеркал заднього виду. Про що і говорить статистика: дану технологію впровадили у виробництво лише деяких моделей європейського автопрому, зокрема в BMW i8 Spyder і Opel Vision GT. А з моделей серійного виробництва відеокамери замість дзеркал має лише Volkswagen XL 1.
За європейськими законами виробники автомобілів зобов'язані комплектувати серійні машини дзеркалами. Але в доступному для огляду майбутньому технологія застосування відеокамер все ж має місце. З цього моменту і почнеться кінець ери автомобільних автодзеркал.
Недоліки дзеркал заднього виду:
• зниження аеродинаміки автомобіля;
• створення шуму через опір вітрі;
• часті пошкодження;
• високі ціни, особливо на технологічні моделі.
З переваг відеокамер можна виділити наступні:
• компактність, вони займають мінімум місця;
• високі аеродинамічні властивості;
• забезпечують високий рівень безпеки руху;
• відеокамери менш схильні до пошкоджень, ніж дзеркала.
До мінусів відеокамер відносяться:
• необхідність в постійній чищенні лінз;
• погіршення видимості при найменшому попаданні бруду;
• дорогий ремонт або заміна.
Висновок! З огляду на всі переваги і недоліки відеокамер, можна судити про одне - перспектива їх впровадження досить велика, але на це потрібен певний час.
Коли виникає необхідність розібрати автомобільне дзеркало (а причин цього досить багато), то це часто супроводжується певними труднощами. Конструкції дзеркал бувають найрізноманітніші: з підігрівом, з електрорегулюванням, самоскладивающіеся, з вбудованими повторювачами поворотних вогнів. Головне після демонтажу дзеркала і розбирання не пошкодити компоненти конструкції. Для цього всі дії потрібно виконувати вкрай акуратно і послідовно, в іншому випадку даний елемент кузова автомобіля доведеться замінити.
Нижче вам запропоновано загальні відомості про процес розбирання дзеркал. Дотримуйтеся даних рекомендацій, і вас більше ніколи не буде хвилювати питання: «як розібрати автомобільний дзеркало?».
Існують певні відмінності в демонтажі дзеркала з механічним приводом і з електроприводом. У першому випадку процес розбирання складається з таких етапів:
1. Демонтаж стопорною скоби і регулятора.
2. Демонтаж кріпильного гвинта-фіксатора, який утримує дзеркало на каркасі.
3. Демонтаж безпосередньо самого елемента.
Зняття автомобільного дзеркала з електричним приводом виконується наступним чином:
1. Спочатку від'єднується «мінусовій провід» від акумуляторної батареї.
2. Довше, роз'єднується клемна колодка (герметична) з проводами електричного приводу.
3. Завершальним етапом є викручування гвинтів, що кріплять дзеркало до дверей автомобіля.
Демонтується автомобільне дзеркало різними способами.
Використовуючи викрутку або гострий предмет із зігнутим наконечником акуратно натиснути на дзеркальний елемент зсередини. Цей спосіб демонтажу вимагає гранично точних рухів, щоб не пошкодити сам дзеркальний елемент. Бувалі автолюбителі при демонтажі дзеркала за цим методом обмотують край знімача ізоляційною стрічкою. Таким чином, на дзеркальній поверхні не залишаються подряпини.
Також можна застосувати дві монтажні лопатки, однією - зафіксувати щілину між корпусом і дзеркалом, другий - вищелкнуть дзеркало з каркаса.
Щоб швидко витягти дзеркало, корпус вдаряється об м'яку поверхню. Цей спосіб демонтажу запобігти пошкодженню дзеркала і дозволить уникнути додаткових труднощів. Але для початку потрібно від'єднати сам корпус автомобільного дзеркала від трикутного кріплення на кузові автомобіля. В першу чергу витягується пружина, а потім регулювальна тяга. Після вилучення основного кріплення у вигляді штифта можна приступати до подальшої розбиранні самої конструкції.
Універсальний метод зняття дзеркала найбільш практичний. Процес складається з наступних дій:
1. Витягується накладка, що приховує гвинти кріплення дзеркала з салону автомобіля.
2. відкручувати гвинти, що фіксують дзеркало, після чого знімається вся конструкція.
3. Витягуються гумові ущільнювачі. Тут вкрай важливо не пошкодити прокладки, їх у разі заміни не так легко знайти. Вони досить рідко продаються окремо.
4. відкручувати гвинт, що кріпить джойстик настройки дзеркального елемента. На цьому етапі потрібно бути дуже уважним. Обов'язково запам'ятовуйте розстановку тросів, вони мають різне забарвлення, і кожен відповідає за конкретний напрямок під час регулювання.
5. відкручувати 3 гвинта в нижньому кутку. Відкручувати їх потрібно дуже акуратно, щоб не завдати шкоди конструкції.
Виконавши всі 5 етапів, можна переходити до вилучення дзеркального елемента. Як це робиться - зазначено вище.
У разі необхідності зняття дзеркала все ж краще звернутися до майстра-професіонала або виконати цю маніпуляцію в автомобільному сервісі. Але якщо ви звикли самостійно ремонтувати свій автомобіль, то наші рекомендації по демонтажу дзеркала вам напевно стануть корисні. До того ж надані підказки заощадять ваш бюджет.
Як налаштовувати бічні дзеркала, ми вже розповідали тут . А як перевірити, чи правильно все зроблено. Про це докладніше нижче.
Правильно відрегульоване дзеркало забезпечує безпеку руху. Зробити настройку досить просто. В русі, рухаючись по правій смузі, подивіться в лівосторонній дзеркало, в ньому ви повинні чітко побачити, що обганяє вас транспортний засіб.
Коригування проведена вірно, якщо обганяє автомобіль відразу стає видно вам збоку, після того як його зображення зникає з поля зору в дзеркалах.
Важливість регулювання важко переоцінити. Для водія це можливість стежити за дорогою і правильно реагувати, виконуючи той чи інший маневр. Правила регулювання дзеркал повинен знати кожен водій, незалежно від стажу водіння. Якщо вам нічого невідомо, то після прочитання цієї статті ви їх точно запам'ятаєте. Отже, ознаки правильно налаштованих бічних дзеркал автомобіля:
1. Центр дзеркала заднього виду повинен збігатися з центральною зоною заднього скла машини.
2. Кут огляду дзеркал повинен бути гранично великим. Лінія горизонту при вірно налаштованих бічних дзеркалах розташовується трохи нижче центральної точки на дзеркалах.
Перевірений спосіб настройки дзеркал - це обхід транспортного засобу по периметру з дистанцією два метри. Водій дивиться в дзеркала на «обхідника». Якщо чітке відображення з бічного дзеркала моментально переходить на те, що встановлено в салоні, то регулювання проведена грамотно. Іншими словами, «обхідник» не губиться з виду і фіксується в усіх дзеркалах.
За таким же принципом виявляються «сліпі зони». Це будуть ті місця, на яких людина, що обходить автомобіль, не видно в дзеркалі. Таких зон не повинно бути взагалі, в іншому випадку це може стати причиною ДТП під час руху. Однак не варто думати, що перебуваючи в одному і тому ж положенні, ви будете чітко бачити дорогу попереду і ззаду. Щоб змінити кут огляду, нахиліться трохи вперед.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Регулювати положення дзеркал потрібно тільки в нерухомому стані транспортного засобу. Якщо з якоїсь причини дзеркало занадто нахилилося в ходу, то не потрібно витягати руку і регулювати його на швидкості 100 км / ч. Потрібно зупинитися і зробити все настройки належним чином.
1. Крім дзеркал з обох сторін, в автомобілі обов'язково має бути внутрішнє (салонне) дзеркало.
2. Під час керування автомобілем водій повинен дивитися в усі дзеркала заднього виду. Салонне дзеркало значно допомагає стежити за дорогою, якщо задні вікна закриті шторками.
3. Якщо наявність внутрішнього дзеркала не передбачено конструкцією автомобіля, то, як показує практика, без нього можна цілком обійтися. При цьому головне - грамотно відрегулювати наявні бічні дзеркала.
Що ще потрібно для правильного регулювання дзеркал?
1. Під час регулювання лівого дзеркала прокручивайте його до того, кака відображення кузова машини не пропаде.
2. За таким самим принципом виставте праве дзеркало.
Всі 3 дзеркала, встановлені в автомобілі, повинні забезпечувати водієві хороший огляд на дорозі. Не повинно бути ніяких «сліпих зон». Тільки в цьому випадку можна судити про правильність настройки дзеркал.
Автоскло - деталь, без якої важко уявити сучасний автомобіль. Варто вони не дешево, та й заміна вимагає значних зусиль. Щоб скла вам прослужили тривалий час, не потребуючи в ремонті, необхідно дотримуватися простих правил догляду за ними.
Озвучимо 2 головні і найбільш поширені причини, за якими скло дзеркала стає непридатним для експлуатації:
Головна причина зношування автомобільного скла - його затирання раніше покладеного терміну. Призводять до цього зазвичай автомобільні двірники. здатні дряпати поверхню скла.
Якщо, на ваш погляд, робота двірників погіршилася, то їх необхідно замінити новими, бажано більш надійної і дорогої моделі. Все одно дешевше замінити двірники, ніж лобове скло. У дощову і снігову погоду обов'язково перевіряйте, чи не дряпають чи двірники скло присутніми під ними опадами.
Помутніння також стає причиною виходу з ладу автомобільних стекол. Воно може виникнути як наслідок застосування автошампунів низької якості, низькопробних «антіобледеняющіх» або миючих засобів. При незначному помутнінні скла стане в нагоді полірування. Її краще проводити в кінці зими - початку весни. Подібні заходи допоможуть усунути мікроскопічні подряпини, залишені двірниками чи опадами.