Під час руху в темну пору доби на автомобілі, обладнаному простими (білими) дзеркалами заднього виду, водія засліплює світло фар ззаду йдуть транспортних засобів, і це безумовно впливає на його увагу і заважає йому правильно оцінити обстановку на дорозі. Вирішення цієї проблеми очевидно - установка дзеркал заднього виду з протизасліплюючим ефектом, які не тільки не порушують передачу кольору, але і мають хороші показники відображення.
Щоб зрозуміти принцип дії дзеркала з протизасліплюючим покриттям, для початку нам слід з'ясувати, що ж таке світло, яким чином його сприймає наше око.
Видиме світло - це видима частина електромагнітного спектра, різновид електромагнітного випромінювання, що має таку ж природу, як рентгенівські промені, інфрачервоне і ультрафіолетове випромінювання і радіохвилі. Всі ці види випромінювань розрізняються довжиною хвилі. Якщо рентгенівські промені мають властивість створювати зображення на вкритій сріблом плівці, радіохвилі допомагають передавати звук на відстані, то світлові хвилі мають властивість сприйматися людським оком.
Око здатний, в залежності від часу доби, сприймати хвилі довжиною від 350 до 750 нанометрів (нанометр - одна мільярдна метра, одиниця виміру довжини світлових хвиль). З двох сторін від видимої частини спектра знаходяться ультрафіолетові і інфрачервоні області, які не сприймаються людським оком, але можуть вловлювати спеціальним обладнанням. За допомогою інфрачервоного випромінювання працюють камери нічного бачення, а ультрафіолетове випромінювання хоч і невидиме людському оку, але може завдати зору значної шкоди.

Рис.1.
Кожен колір має певний діапазон довжини хвиль. Найкоротші хвилі - фіолетові, найдовші - червоні.
Людський же око сприймає кольори не однаково.
Нижче на графіку показаний коефіцієнт чутливості очі від довжини хвилі світла, що падає на сітківку. Чим більше коефіцієнт, тим світло даної довжини хвилі сітківкою сприймається краще. В залежності від часу доби або освітленості розрізняють денний і нічний зір.
За графіком нічного зору видно, що спектр червоного світла не сприймається сітківкою ока. Основна зона чутливості припадає на синьо-зелений спектр, значить, і основна частина інформації очей приймає саме в діапазоні 450-550 нм (синьо-зелений).

Рис2. Спектральна світлочутливість людського ока.
Лампи розжарювання, що застосовуються в оптиці автомобіля, мають максимальну яскравість в діапазоні жовтого, червоного і оранжевого світла. Таким чином, найбільш сліпуче очей людини світло, має значення довжин хвиль видимого спектру, в діапазоні ~ 600-750 нм. Виникає питання: "Чому в нічний час сліпить око в діапазоні 600-750 нм, хоча очей майже не сприймає даний діапазон світла?"
Справа в тому, що невидимий не означає безболісний. Для людини, так само згубний ультрафіолетове світло, який не видно оку.
Для того, щоб зрозуміти, як діє протизасліплюючим покриття дзеркала, розглянемо таку характеристику як коефіцієнт відбиття. (Рис. 3)

Мал. 3 Коефіцієнт відображення.
Як видно з представленого вище графіка (Рис. 3), коефіцієнт відображення простого (білого) дзеркала дорівнює приблизно 0,9 на всьому діапазоні видимого спектру, тому воно засліплює, тоді як дзеркало з протизасліплюючим покриттям має коефіцієнт близьким до 0,1 в діапазоні червоного і оранжевого світла.
Наприклад, світловий потік, що падає на дзеркало в діапазоні 600-750 нм, має значення 100 од.
- просте (біле) дзеркало відобразить 90 од. (коефіцієнт відбиття = 0,9) світлового потоку, дзеркало з протизасліплюючим покриттям, з характеристикою коефіцієнта відображення, як показано на графіку (Рис. 3), відіб'є 10 од. світлового потоку.
Таким чином, сила світла відбитого від дзеркала з протизасліплюючим покриттям менше в 9 разів, ніж від простого (білого) дзеркала.
Звичайно ж, спектральні засоби захисту є не єдиним вирішенням проблеми засліплення.
Розрізняють також механічні - механізм "день-ніч" і електрооптичні засоби захисту, наприклад, оптичні елементи на рідких кристалах. Але з точки зору витрат при виготовленні, протизасліплюючим дзеркальний елемент, як засіб захисту, є кращим.